среда, 31 декабря 2014 г.

                                 



Розвиток пізнавальної самостійності учнів через застосування активних форм та методів на уроках географії.


Американський педагог Ф. Шлехті, посилаючись на опитування багатьох бізнесменів, працедавців, шкільних функціонерів, підкреслює, що на запитання «Що ви хочете від школи?» отримував, як правило, одну й ту ж відповідь: «Нам потрібні люди, які вміють вчитися самостійно». На сучасному етапі ми, вчителі справді прагнемо дати учневі якомога більший обсяг знань з усіх предметів, але не замислюємось: яка ж якість цих знань? Я вважаю, що вчитель має тренувати розум учнів, учити їх критично мислити, керуючи навчальним процесом, стати не лише каналом передачі інформації, а й навчити учнів самостійно оволодівати знаннями, розуміти й уміти розмірковувати над тим, що вони знають, про що думають.На мою думку, методична проблема, над якою я працюю «Розвиток пізнавальної самостійності учнів через застосування активних форм та  методів на уроках географії», на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики є однією з актуальних проблем. Адже головним завданням педагога є необхідність активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів, виховати потребу у знаннях і самоосвіті, сформувати вміння працювати з джерелами наукової інформації, відбирати необхідну інформацію для свого загального розвитку і майбутньої професійної діяльності.
Для активізації самостійної пізнавальної діяльності на уроках географії, виконання учнями різних видів самостійної роботи, творчих і дослідницьких завдань, використовую активні форми та методи навчання.Активні форми та методи навчання – це способи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, які спонукують їх до активної розумової й практичної діяльності в процесі оволодіння навчальним матеріалом.
При викладанні географії застосовую різноманітні форми та методи стимулювання активної пізнавальної діяльності учнів:·  навчальні дискусії;
·  пізнавальні та ділові ігри;
·   практичні заняття;·  розгляд конкретних ситуацій;·  вирішення практичних задач;
·  груповий метод та робота в парах;·  інтерактивні методи;·  метод асоціацій;
·  метод проектів;
·  самостійні роботи із застосуванням аналогій, порівнянь, карток-інструкцій і консультацій;·  різні форми роботи з книгою;·  використання проблемних ситуацій.Активними формами навчання, що збуджують творчу пізнавальну діяльність учнів, є застосування дидактичних ігор, уроки-заліки, уроки-семінари, конференції, уроки - КВК. Звичайно, форми роботи визначаю, виходячи з проблем даного курсу географії, рівня знань учнів.У своїй роботі використовую елементи інноваційних технологій інших авторів:·                        складання опорних конспектів за методикою В.Ф. Шаталова, що дозволяє скоротити час на вивчення нового матеріалу, планувати індивідуальну роботу з учнями, на тлі самостійно працюючого класу;
·                        використання методів С.Н. Лисенкової випередження, навчання прийомів самоконтролю і взаємоконтролю;
·                        колективний спосіб навчання, запропонований В.К. Дьяченко, що забезпечує усну, самостійну роботу в режимі «взаємоконтроль» і «взаємонавчання».
Впровадження активних методів повинно бути не самоціллю вчителя, а певним етапом в розвитку його удосконалення керуванням навчальним процесом. Я як вчитель використовую їх на своїх уроках для того, щоб уроки для учнів були більш цікавими, жвавими, щоб учні були активними учасниками навчально-виховного процесу.
Отже, на мою думку, головний спосіб формування пізнавальної самостійності учнів, розвитку їх розумової активності, творчої діяльності полягає у вдосконаленні та поєднанні активних форм та методів навчання.
  
  

Комментариев нет:

Отправить комментарий